Długie poszukiwania i kilkukrotne przywrcanie systemu z partycji odzyskiwania dały końcu pozytywny rezultat. W wielu miejscach widziałem informację, że winne są sterowniki Intel Rapid Storage Technology - niestety samo ich przeinstalowanie nie pomagało. Na stronach Microsoft'u widziałem rozwiązanie polegające na ręcznycznym uruchomieniu narzędzia naprawiającego problem usługą aktualizacjie - niestety narzędzie naprawiające nie pomogło - znalazło problemy, ale nie potrafiło ich naprawić. Kolejna poradą na stronach producenta systemu operacyjnego było sprawdzenie plików systemowych poleceniem sfc /scannow - tak jak w poprzednim wypadku, błędy zostały wykryte, ale próby autoatycznego ich naprawienia nie powiodły się.
A teraz najważniejsze, czyli rozwiązanie, wystarczyło zebrać informacje podane na wszystkich wymienionych stronach razem i poukładać je.
Po pierwsze, zaraz po przywróceniu systemu do stanu fabrycznego aktualizujemy sterowniki Intel RST - ja skorzystałem z tych ze strony HP - iRST Drivers. Oczywiście po ich instlacji obowiązkowy restart systemu.
Po tej operacji aktualizacje nadal nie działały, więc logicznie postanowiłem zrestartować wszystkie usługi odpowiedzialne za Windows Update korzystając z porady człowieka z M$. Najpierw trzeba uruchomić wiersz poleceń w trybie Administratora, czyli - Start -> Wszystkie programy -> Akcesoria -> [PPM] Wiersz polecenia -> Uruchom jako Administrator.
W okienku wpisujemy kolejne polecenia, zatwierdzając każdą linię Enterem:
net stop wuauserv
net stop cryptSvc
net stop bits
net stop msiserver
ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
ren C:\Windows\System32\catroot2 catroot2.old
net start wuauserv
net start cryptSvc
net start bits
net start msiserver
W moim przypadku usługa msiserver nie była uruchomiona, ale zalecam wykonanie wszystkich poleceń. Mam nadzieję, że się komuś przydadza te informację.
Ciężki orzech do zgryzienia. Najważniejsze, że się udało :)
OdpowiedzUsuń